Αρκετές πηγές συμφωνούν σχετικά με τις προδιαγραφές του PS5 Pro. Σύμφωνα με αυτές, η GPU θα λάβει τη μεγαλύτερη αναβάθμιση, ενώ περιλαμβάνεται και η AI.
Η Sony αναμένεται να παρουσιάσει μια βελτιωμένη έκδοση του Playstation 5 μέχρι το τέλος του έτους. Το PS5 Pro θα λάβει έναν νέο συνδυαστικό επεξεργαστή, με τη Sony και τον συνεργάτη της AMD να αναβαθμίζουν κυρίως την GPU. Αυτό αναφέρεται σε εσωτερικά έγγραφα που έχουν δει διάφορες πηγές, συμπεριλαμβανομένων των The Verge, Digital Foundry και Insider Gaming.
Σύμφωνα με αυτά, η Sony θεωρεί ότι η μονάδα γραφικών του PS5 Pro θα επιτυγχάνει περίπου 45% υψηλότερους ρυθμούς καρέ για τα κλασικά rasteriser γραφικά σε σχέση με το κανονικό Playstation 5. Σημαντικά μεγαλύτερη πρόοδος πρόκειται να σημειωθεί με τα ray tracing εφέ γραφικών, τα οποία το μοντέλο Pro θα πρέπει να είναι σε θέση να υπολογίζει δύο έως τρεις φορές ταχύτερα και σε εξαιρετικές περιπτώσεις ακόμη και τέσσερις φορές ταχύτερα.
Νέα αρχιτεκτονική graphics
Προφανώς, το PS5 Pro χρησιμοποιεί ένα μείγμα των αρχιτεκτονικών γραφικών RDNA3 και RDNA4 της AMD. Η AMD χρησιμοποιεί επίσης την RDNA3 στη σειρά Radeon RX 7000, ενώ ο διάδοχός της έρχεται αργότερα με τη σειρά RX 8000. Το κανονικό PS5 εξακολουθεί να βασίζεται στην RDNA2 (Radeon RX 6000).
Μέχρι τώρα, τα εφέ γραφικών ray tracing προκαλούσαν σημαντική πτώση του ρυθμού καρέ στις κάρτες γραφικών της AMD σε σχέση με τα μοντέλα GeForce της Nvidia, κυρίως επειδή εκτελούνται περισσότεροι υπολογισμοί στους τυπικούς πυρήνες shader: Οι μονάδες ανίχνευσης ακτίνων στην AMD αναλαμβάνουν τους υπολογισμούς τομής μεταξύ των ακτίνων και της ιεραρχίας οριοθετημένου όγκου (bounding volume hierarchy – BVH) ή των πολυγώνων – η βήμα προς βήμα διάσχιση της BVH, ωστόσο, πρέπει να προχωρήσει από τους κανονικούς πυρήνες σκίασης – στην Nvidia, αυτό εξακολουθεί να γίνεται εντός των πυρήνων RT. Η AMD φέρεται επίσης να επεκτείνει τις μονάδες ray tracing με το RDNA4 για το σκοπό αυτό.
Η μετάβαση σε μια νέα αρχιτεκτονική γραφικών θα εξηγούσε επίσης τον υψηλό αριθμό teraflops, ο οποίος φέρεται να εκτοξεύεται από 10,3 σε 33,5. Με το RDNA3, η AMD εισήγαγε τους λεγόμενους πυρήνες διπλής έκδοσης, οι οποίοι μπορούν να διπλασιάσουν την απόδοση των υπολογιστών υπό αυστηρές συνθήκες, δηλαδή όταν απαιτούνται ταυτόχρονα δύο πανομοιότυπες υπολογιστικές λειτουργίες. Με τις κάρτες γραφικών Radeon, η λειτουργία αυτή ήταν κυρίως χάρτινη τίγρη μέχρι τώρα. Με το PS5 Pro, λίγο κάτω από τα 17 teraflops θα πρέπει επομένως να είναι ένα πιο ρεαλιστικό σημείο αναφοράς.
Μαζί με την υπολογιστική ισχύ, θα πρέπει να αυξηθεί και ο ρυθμός μεταφοράς μνήμης, από 448 σε 576 GByte/s. Η Sony αναμένεται επίσης να απελευθερώσει 1,2 GB πρόσθετης χωρητικότητας για παιχνίδια, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούν να αξιοποιηθούν 13,7 GB.
AI upscaler à la Nvidia DLSS
Μια προσαρμοσμένη μονάδα AI φέρεται να διαχειρίζεται 300 τρισεκατομμύρια πράξεις ανά δευτερόλεπτο με ακέραιους αριθμούς 8 bit (300 INT8-TOPS). Με αριθμούς κινητής υποδιαστολής 16-bit (FP16), 67 teraflops λέγεται ότι είναι εφικτά. Η Sony θέλει να χρησιμοποιήσει το μπλοκ υλικού για το δικό της AI upscaling, που ονομάζεται Playstation Spectral Super Resolution Upscaling (PSSR). Εάν η GPU δεν καταφέρνει να επιτύχει σταθερά 60 fps, το PSSR βοηθάει. Η Nvidia έχει κάνει κοινωνικά αποδεκτή την αναβάθμιση AI με το DLSS.
Εν τω μεταξύ, δεν αναμένονται σχεδόν καθόλου βελτιώσεις για τη CPU. Θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν οκτώ πυρήνες Zen 2, οι οποίοι θα επιτυγχάνουν συχνότητες ρολογιού έως και 3,5 GHz στάνταρ. Μόνο σε μια ειδική λειτουργία θα πρέπει να είναι δυνατά τα 3,85 GHz – αλλά τότε το PS5 Pro ανακατανέμει μέρος του ενεργειακού προϋπολογισμού από τη GPU στη CPU. Αυτή η λειτουργία είναι επομένως χρήσιμη μόνο σε παιχνίδια που δεν αξιοποιούν πλήρως την GPU.
Dev kits σε κυκλοφορία
Τα στούντιο προγραμματιστών λέγεται ότι έχουν ήδη λάβει κιτ ανάπτυξης Playstation 5 Pro για να βελτιστοποιήσουν τα παιχνίδια τους ανάλογα. Οι πωλήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τα Χριστούγεννα του 2024. Ωστόσο, έχουν ήδη ακουστεί φωνές από τη βιομηχανία παιχνιδιών που λένε ότι οι προγραμματιστές θεωρούν ότι το PS5 Pro δεν έχει νόημα.
Το άλμα στην απόδοση είναι πολύ μικρό για να κάνουν πραγματικά πολλά με την κονσόλα Pro. Επιπλέον, η εστίαση παραμένει στο κανονικό Playstation 5 λόγω της διανομής του. Η Sony έχει ήδη λανσάρει το PS4 Pro με την προηγούμενη γενιά, στο οποίο τα στούντιο συχνά έδωσαν μόνο ελάχιστη προσοχή. Το PS4 Pro διπλασίασε την υπολογιστική ισχύ της GPU του PS4.