Τα βίντεο μικρού μήκους του YouTube φτάνουν σε περισσότερες από 70 δισεκατομμύρια προβολές την ημέρα. Αντίστοιχα, οι δημιουργοί κερδίζουν επίσης όλο και περισσότερα.
Όλο και περισσότεροι δημιουργοί κερδίζουν τα χρήματά τους με τα μικρού μήκους βίντεο του YouTube. Τα μικρά βίντεο τύπου Tiktok υπάρχουν από το 2021 και μόλις πριν από ένα χρόνο η Google επέκτεινε το πρόγραμμα κερδοφορίας, ώστε να μπορείτε να κερδίζετε χρήματα με τα shorts. Συγκεκριμένα, αυτό αφορά ένα μερίδιο εσόδων. Σύμφωνα με το YouTube, πάνω από το 25% των καναλιών στο Πρόγραμμα Συνεργατών του YouTube (YPP) επωφελούνται πλέον από αυτό.
Το YPP ρυθμίζει θεμελιωδώς τις δυνατότητες να κερδίζετε χρήματα με το περιεχόμενο στο YouTube. Υπάρχουν ορισμένες προϋποθέσεις για να μπορέσετε να συμμετάσχετε στο πρόγραμμα – για παράδειγμα, ο αριθμός των θεατών και το περιεχόμενο. Τα σύντομα βίντεο δεν είναι προφανώς τόσο κατάλληλα για την τοποθέτηση διαφημίσεων στη μέση του βίντεο όσο είναι η μεγάλη μορφή. Γι’ αυτό τα κέρδη για τα μικρού μήκους βίντεο πρέπει να οργανώνονται διαφορετικά από ό,τι για τα κλασικά, μεγάλου μήκους βίντεο. Σύμφωνα με το YouTube, περίπου τρία εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο κερδίζουν χρήματα μέσω του προγράμματος θυγατρικών. 750.000 δημιουργοί περιεχομένου χρησιμοποιούν μικρού μήκους βίντεο. Τα τελευταία τρία χρόνια έχουν διανεμηθεί συνολικά περίπου 70 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Σύμφωνα με το YouTube, πρόκειται για περισσότερα χρήματα από ό,τι σε οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα που έχει δυνατότητες νομισματοποίησης.
Σύντομες ταινίες, Tiktok και reels για την κερδοφορία
Ωστόσο, το YouTube δεν εξηγεί πόσα χρήματα λαμβάνουν οι μεμονωμένοι δημιουργοί ή ποιος είναι ο μέσος όρος. Κατά συνέπεια, μερικοί άνθρωποι μπορεί να λαμβάνουν πολλά χρήματα, ενώ πολλοί άλλοι λαμβάνουν πολύ λίγα – δεν είναι γνωστό. Συνολικά, το YouTube προσφέρει στους δημιουργούς περισσότερους από δέκα τρόπους για να κερδίσουν χρήματα μέσω της πλατφόρμας. Στην ανάρτηση στο ιστολόγιο, το Youtube παραθέτει τα εξής λόγια του Youtuber Rick Azas: “Το Youtube Shorts μου έδωσε τη δυνατότητα ως “νέος” δημιουργός περιεχομένου να καθιερωθώ στην πλατφόρμα ανάμεσα σε όλα τα υπάρχοντα κανάλια. Για μένα, ένας συνδυασμός μεταξύ longform & shortform περιεχομένου είναι η φόρμουλα επιτυχίας στο Youtube το 2024″. Αυτό μάλλον ισχύει και για όλα τα άλλα κοινωνικά δίκτυα και πλατφόρμες. Οι περισσότεροι δημιουργοί πρέπει να αξιοποιήσουν όλα τα κανάλια και τις ευκαιρίες που τους δίνουν οι πάροχοι των πλατφορμών – τελικά, επωφελούνται από την εμβέλεια.
Όσον αφορά τη δημοτικότητα, το YouTube Shorts δεν μπορεί να ανταγωνιστεί το πρωτότυπο για μικρά βίντεο, το Tiktok. Παρ’ όλα αυτά, η κοινότητα στο YouTube είναι ισχυρή, αλλά τείνει να παρακολουθεί μεγαλύτερα βίντεο. Γνωστοί Youtubers, όπως ο Αμερικανός MrBeast ή το γερμανικό αθλητικό στούντιο, χρησιμοποιούν πλέον και σύντομες ταινίες εκτός από τα μακράς διάρκειας βίντεό τους. Για τη μητρική εταιρεία του YouTube, την Alphabet, η έλλειψη της δυνατότητας αναπαραγωγής διαφημίσεων μέσα στα βίντεο λέγεται επίσης ότι είναι προβληματική. Οι μικρού μήκους δημιουργούν λιγότερα έσοδα για την εταιρεία.
Η προσπάθεια της Meta να καθιερώσει σύντομα βίντεο που ονομάζονται reels στο Facebook και το Instagram φαίνεται ότι ήταν πιο επιτυχημένη. Ωστόσο, είναι επίσης πιθανό αυτό να οφείλεται στον σχεδόν περιορισμό που υφίστανται εκεί οι δημιουργοί περιεχομένου. Μειώνουν την αναγνωρισιμότητά τους εάν δεν αξιοποιούν όλα τα κανάλια για το περιεχόμενο και την αλληλεπίδρασή τους.