Πριν από 25 χρόνια, ο Steve Jobs διαφήμισε έναν εξομοιωτή Playstation για Mac. Εδώ μπορείτε να μάθετε γιατί αυτό έχει εκτεταμένες συνέπειες μέχρι και σήμερα.
Ο Steve Jobs ξεκίνησε μια παρουσίαση στο Macworld το 1999 με τη φράση “Στόχος μας είναι να έχουμε την καλύτερη μηχανή gaming στον κόσμο”. Εκείνη την εποχή, μιλούσε για έναν Playstation εξομοιωτή που ονομαζόταν Virtual Game Station από την Connectix.
Παιχνίδια Playstation στον Mac
Το Virtual Game Station ήταν σε θέση να καταστήσει δυνατή την εκτέλεση περίπου 100 παιχνιδιών Playstation στον Mac. Το λογισμικό της Connectix κόστιζε 49 δολάρια και ήταν διαθέσιμο μόνο για Mac. Παρόλο που το λογισμικό παρήχθη από άλλη εταιρεία, η Apple κατάφερε με την παρουσίασή της να κάνει δύο ανταγωνιστές να δείχνουν ξεπερασμένοι: τη Sony με το Playstation και τη Microsoft με τα Windows PC της.
Στην παρουσίαση, η Apple έδειξε ότι το μόνο που χρειαζόταν ήταν ο δίσκος ενός παιχνιδιού του Playstation, ο εξομοιωτής και ένα χειριστήριο USB για το Macintosh. Παιχνίδια όπως το Crash Bandicoot μπορούσαν στη συνέχεια να παιχτούν στον Mac σαν να είχατε μπροστά σας ένα Playstation.
Η ιστορία του Connectix Virtual Game Station
Η Connectix και ο εξομοιωτής Virtual Game Station δεν ήταν άγνωστοι για τη Sony εκείνη την εποχή. Όταν η Connectix είχε δημιουργήσει ένα αρχικό πρωτότυπο του εξομοιωτή, η εταιρεία προσέγγισε απευθείας τον κολοσσό Playstation. Η πρόταση: θα μπορούσαμε να συνεργαστούμε. Αν η Sony παρείχε το BIOS του Playstation, πολλά παιχνίδια θα μπορούσαν να κυκλοφορήσουν και σε άλλες πλατφόρμες.
Ωστόσο, η Sony το απέρριψε κατηγορηματικά και μάλιστα κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα κατά της Connectix. Ωστόσο, η Connectix δεν πτοήθηκε από αυτό. Οι υπεύθυνοι παρέκαμψαν τα ασφαλιστικά μέτρα με την αντίστροφη μηχανική του Playstation BIOS.
Εξακολουθεί να αποτελεί ιστορική στιγμή για τους εξομοιωτές μέχρι σήμερα
Όπως μπορείτε να φανταστείτε, στη Sony δεν άρεσε η παρουσίαση του λειτουργικού εξομοιωτή σε ένα μεγάλο σκηνικό της Apple. Ως αποτέλεσμα, η Sony μήνυσε τον κατασκευαστή Connectix για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Η υπόθεση έφτασε μέχρι το Εφετείο των Ηνωμένων Πολιτειών.
Στο τέλος, το δικαστήριο αποφάσισε εναντίον της Sony. Σύμφωνα με την απόφαση, η αντίστροφη μηχανική του BIOS δεν θα παραβίαζε τα πνευματικά δικαιώματα, καθώς το τελικό προϊόν δεν περιείχε κώδικα από την πραγματική πατέντα.
Ωστόσο, η Connectix δεν μπόρεσε να πουλήσει τον εξομοιωτή από τότε που ξεκίνησε η δίκη και υπέστη μεγάλες ζημίες ως αποτέλεσμα. Η Sony είδε μια εναλλακτική λύση, αγόρασε τα δικαιώματα του εξομοιωτή Playstation και τον έβγαλε οριστικά από την αγορά. Η τιμή αγοράς δεν έχει γίνει γνωστή.
Ακόμη και σήμερα, η απόφαση στην υπόθεση Sony κατά Connectix θεωρείται δεδικασμένο για τους εξομοιωτές. Κατ’ αρχήν, αυτοί δεν παραβιάζουν τη νομοθεσία περί πνευματικών δικαιωμάτων στις ΗΠΑ. Ωστόσο, μπορεί να κατατεθεί μήνυση αν οι προγραμματιστές χρησιμοποιούν κώδικα από την αντίστοιχη πλατφόρμα για τον εξομοιωτή.