Η Google χάνει τη δημοτικότητά της ως πηγή άντλησης πληροφοριών στη νέα γενιά. Αυτοί στρέφονται όλο και περισσότερο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, η Google έχει ήδη ένα σχέδιο για να κερδίσει πίσω τη Gen Z.
Η Google χάνει τη δημοτικότητά της μεταξύ της νεότερης γενιάς. Σύμφωνα με μια μελέτη, το 58% των millennials, δηλαδή των ατόμων ηλικίας μεταξύ 25 και 39 ετών, εξακολουθούν να ξεκινούν τις αναζητήσεις τους στο Google.
Αντίθετα, μόνο το 46% της γενιάς Z, ηλικίας μεταξύ 18 και 24 ετών, ξεκινά τις αναζητήσεις του στο Google. Αυτό δείχνει μια αλλαγή στις προτιμώμενες μεθόδους αναζήτησης.
Η χρήση των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή: το 21% της Generation Z ξεκινά την αναζήτησή του στο Tiktok και το 5% στο YouTube, όπως αναφέρει το Axios.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να προσφέρουν πλεονεκτήματα
Η αναζήτηση σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα. Ο Fred Cook, διευθυντής του Κέντρου Δημοσίων Σχέσεων Annenberg στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας, εξηγεί: “Παίρνετε περισσότερες πληροφορίες σε μικρότερες μπουκιές από διαφορετικές πηγές”.
Πολλοί χρήστες βρίσκουν πιο αυθεντικές πληροφορίες σε πλατφόρμες όπως το Tiktok, οι οποίες συχνά επιβεβαιώνονται άμεσα από άλλους χρήστες στα σχόλια. Τα σχόλια προσφέρουν επίσης προσωπικές εμπειρίες σχετικά με το θέμα, κάτι που εκτιμούν οι αναζητητές.
Ορισμένοι άνθρωποι χρησιμοποιούν επίσης διαφορετικές μεθόδους αναζήτησης, ανάλογα με τον σκοπό. Για παράδειγμα, μια ερωτώμενη ανέφερε ότι χρησιμοποιεί το Google για ειδήσεις και γρήγορες απαντήσεις, ενώ στρέφεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για έμπνευση και προσωπικές ιστορίες.
Η Google καλύπτει το χαμένο έδαφος
Η Google εξακολουθεί να είναι η κορυφαία μηχανή αναζήτησης με το μεγαλύτερο μερίδιο χρηστών. Για να διατηρήσει αυτή τη θέση, η εταιρεία εστιάζει σε νέες τεχνολογίες. Ένα παράδειγμα είναι το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης Search Generative Experience.
Αυτό συνοψίζει τα αποτελέσματα αναζήτησης με αξιολογήσεις και σχόλια χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας, το εργαλείο αυτό είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στη γενιά Z. Ίσως η Google μπορέσει να κερδίσει πίσω αυτή τη γενιά με το εργαλείο αυτό.