Με περισσότερους από δύο δισεκατομμύρια χρήστες, το Instagram είναι μία από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Αρκετός λόγος για να ρίξετε μια πιο προσεκτική ματιά στην πλατφόρμα και να αυξήσετε τη δική σας εμβέλεια στο Instagram. Θέλετε οι άνθρωποι να χτυπήσουν την “εικονική” σας πόρτα; Εδώ θα βρείτε δέκα συμβουλές για μεγαλύτερη προβολή.
Το Instagram είναι σήμερα ένα από τα πιο δημοφιλή κανάλια κοινωνικής δικτύωσης. Οι εταιρείες δύσκολα μπορούν να αποφύγουν την ύπαρξη ενός επαγγελματικού λογαριασμού στο Instagram. Influencer είναι μια δουλειά υψηλού γοήτρου. Και αντί για αριθμούς κινητών τηλεφώνων, ανταλλάσσουμε πλέον τα Insta μας στα πάρτι. Η πλατφόρμα είναι δημοφιλής και μας συνοδεύει στην καθημερινότητά μας. Ενημερωνόμαστε, μοιραζόμαστε τα σκαμπανεβάσματα της ζωής μας (κυρίως τα σκαμπανεβάσματα) και δικτυωνόμαστε με παλιούς γνωστούς.
Η επιτυχία της πλατφόρμας κρύβει πολλές δυνατότητες για τις εταιρείες. Η απήχηση στο Instagram είναι επομένως ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα για τις εταιρείες, επειδή σημαίνει ότι μια εταιρεία γίνεται πιο συχνά αντιληπτή. Όσοι πετυχαίνουν υψηλή εμβέλεια στο Instagram προσεγγίζουν περισσότερους ανθρώπους και επομένως μπορούν να προσελκύσουν πιθανούς πελάτες. Ένας καλοστημένος λογαριασμός Instagram αποτελεί επομένως μέρος μιας καλής στρατηγικής μάρκετινγκ.
Τα καλά νέα είναι ότι δεν χρειάζεστε επαγγελματικά εργαλεία για να αυξήσετε την εμβέλειά σας στο Instagram. Μαζέψαμε δέκα απλές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε την εμβέλεια στο Instagram και να κάνετε ένα σημαντικό βήμα προς τους στόχους σας. Είτε πρόκειται για επιχείρηση είτε για ιδιώτη.
Γιατί είναι τόσο σημαντική η εμβέλεια του Instagram;
Η εμβέλεια σας λέει πόσοι χρήστες έχουν δει τις δημοσιεύσεις σας. Δεν έχει να κάνει με το πόσο συχνά έχουν δει μια ανάρτηση. Αυτό υπολογίζεται ως εμφάνιση. Εάν θέλετε να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας μέσω του Instagram, η εμβέλεια είναι επομένως η καλύτερη μέτρηση.
Πώς μπορείτε να αυξήσετε την εμβέλειά σας στο Instagram;
Το Instagram έχει πάνω από δύο δισεκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες παγκοσμίως. Αν θέλετε να ξεχωρίσετε, χρειάζεστε πάνω απ’ όλα ένα πράγμα: Επιμονή. Η νούμερο ένα συμβουλή για να αυξήσετε την εμβέλειά σας στο Instagram είναι να συνεχίσετε! Μόνο όσοι δημοσιεύουν τακτικά, θα κάνουν ευτυχισμένη την κοινότητά τους και τον αλγόριθμο.
Ποστάρετε τακτικά
Αν θέλετε να αυξήσετε την εμβέλειά σας στο Instagram, θα πρέπει να δημοσιεύετε τακτικά. Όπως έχει ήδη αναφερθεί: Αξίζει να το συνεχίσετε. Οι τακτικές αναρτήσεις αυξάνουν την ορατότητά σας μέσα στην κοινότητά σας, αλλά και στον αλγόριθμο του Instagram αρέσουν. Στην καλύτερη περίπτωση, θα σας ανταμείψει με μεγαλύτερη εμβέλεια, διοχετεύοντας τις αναρτήσεις σας στα timelines πολλών χρηστών. Θα πρέπει να δημιουργείτε νέες καταχωρήσεις στο feed σας τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα και να δημοσιεύετε μερικές stories κάθε μέρα. Αυτό δείχνει ότι είστε ένας αξιόπιστος χρήστης και οι ακόλουθοί σας μπορούν να απολαμβάνουν τις νέες αναρτήσεις σας αρκετές φορές την εβδομάδα. Αλλά προσέξτε: μην αμελείτε την ποιότητα των αναρτήσεων σας. Θα πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας και να προσφέρουν μια επιπλέον αξία.
Επιλέξτε προσεκτικά το χρονοδιάγραμμα των δημοσιεύσεών σας
Ο συγχρονισμός των δημοσιεύσεών σας είναι επίσης σημαντικός αν θέλετε να αυξήσετε την εμβέλειά σας στο Instagram. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Instagram Insights για να μάθετε πότε η κοινότητά σας είναι πιο ενεργή. Θα πρέπει να κάνετε αναρτήσεις σε αυτές τις ώρες. Αυτό θα διασφαλίσει ότι οι αναρτήσεις σας θα γίνουν αντιληπτές από πολλούς ανθρώπους και θα αυξήσει την αλληλεπίδραση. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με το Instagram Insights παρακάτω στο άρθρο.
Διατηρήστε το προφίλ σας
Για να προωθήσετε το Instagram σας, έχει νόημα να ξεκινήσετε με τα βασικά. Πρώτον, ρίξτε μια ματιά στο προφίλ σας στο Instagram:
Είναι η ροή σας σαφώς οργανωμένη και έχει συνεπή εμφάνιση; Οι ιστορίες αφηγούνται με εικόνες στο Instagram. Οι καλές εικόνες είναι επομένως απαραίτητες για να είστε επιτυχημένοι στο Instagram. Η εμφάνιση της ροής σας είναι ζωτικής σημασίας.
Η πρώτη εντύπωση μετράει – όταν οι χρήστες επισκέπτονται το προφίλ σας, πρέπει να αισθάνονται ότι τους απευθύνεστε άμεσα. Τα αισθητικά feeds έχουν απλά περισσότερες πιθανότητες οι επισκέπτες να αφήσουν ένα follow και να συστήσουν το προφίλ σας σε άλλους. Περισσότεροι ακόλουθοι και επισκέψεις στο προφίλ οδηγούν συνήθως σε μεγαλύτερη εμβέλεια.
Για ένα συνεπές feed, θα πρέπει πάντα να δημιουργείτε τις αναρτήσεις σας με τα ίδια εργαλεία και να επεξεργάζεστε τις εικόνες σας με παρόμοιο τρόπο. Έχει επίσης νόημα να χρησιμοποιείτε πρότυπα για περισσότερη οπτική οργάνωση στην ροή. Για παράδειγμα, μπορείτε να ενσωματώσετε τα χρώματα και τα λογότυπα της εταιρείας στο προφίλ σας. Η ομοιόμορφη εμφάνιση προσδίδει επίσης στο προφίλ σας και στις αναρτήσεις σας μια αναγνωρίσιμη αξία.
Θα πρέπει επίσης να δημιουργήσετε αναγνωρισιμότητα με την εικόνα προφίλ του λογαριασμού σας στο Instagram. Χρησιμοποιήστε μια φωτογραφία του εαυτού σας ή, αν είστε εταιρεία, το λογότυπό σας. Το όνομα του λογαριασμού σας θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο απλό, ώστε οι χρήστες να μπορούν να βρίσκουν το προφίλ σας όταν το αναζητούν χρησιμοποιώντας τη λειτουργία αναζήτησης του Instagram. Ως εταιρεία, είναι καλή ιδέα να χρησιμοποιήσετε το όνομα της εταιρείας για το προφίλ σας στο Instagram.
Ένα πλήρες προφίλ περιλαμβάνει επίσης ένα βιογραφικό σημείωμα. Αυτό θα πρέπει να συνοψίζει εν συντομία τις πιο σημαντικές πληροφορίες για εσάς ή την εταιρεία σας. Ποιοι είστε και τι κάνετε; Ένας σύνδεσμος προς τον δικό σας ιστότοπο για περισσότερες πληροφορίες ολοκληρώνει το βιογραφικό.
Μείνετε πιστοί στο κεντρικό σας θέμα
Είναι σημαντικό το προφίλ σας να ακολουθεί ένα κοινό νήμα. Τί είναι αυτό που κάνει εσάς ή την εταιρεία σας ξεχωριστή; Τι θέλετε να δείξετε; Οι χρήστες που δεν γνωρίζουν ακόμη εσάς ή την εταιρεία σας θα αναρωτηθούν τι μπορούν να κερδίσουν ακολουθώντας σας. Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα θα πρέπει να είναι άμεσα ορατή στο προφίλ σας. Όταν δημοσιεύετε, αναρωτιέστε πάντα αν το θέμα είναι σχετικό με την ομάδα-στόχο σας. Αυτό ενισχύει την επωνυμία σας και σας βοηθά να την προωθήσετε στο Instagram.
Χρησιμοποιήστε ό,τι έχει να προσφέρει η πλατφόρμα
Ως γενικός κανόνας: χρησιμοποιήστε ό,τι έχει να προσφέρει η πλατφόρμα. Το Instagram αλλάζει συνεχώς. Υπάρχουν πάντα νέοι τρόποι προβολής περιεχομένου και προσέγγισης των χρηστών. Θα πρέπει να εκμεταλλευτείτε αυτές τις ευκαιρίες. Δημοσιεύστε απλές φωτογραφίες καθώς και reels. Χρησιμοποιήστε το story σας για να προωθήσετε τις αναρτήσεις σας και να αλληλεπιδράσετε με την κοινότητά σας.
Τα reels είναι ιδιαίτερα καλά για να αυξήσετε την εμβέλειά σας με λίγη προσπάθεια. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στους creators και τις εταιρείες. Τα reels έχουν κατακτήσει το Instagram. Όποιος χρησιμοποιεί την πλατφόρμα δεν μπορεί πλέον να αγνοήσει τα σύντομα, δυναμικά βίντεο. Η Meta εστιάζει όλο και περισσότερο στα reels στην πρώην εφαρμογή φωτογραφιών. Αυτό αντικατοπτρίζεται και στην εμβέλεια.
Για να αυξήσετε την εμβέλεια των ιστοριών σας στο Instagram, μπορείτε να επισημάνετε την τοποθεσία σας, να επισημάνετε άλλους λογαριασμούς ή να ορίσετε σχετικά hashtags. Τα stories είναι επίσης ένας καλός τρόπος για να γνωρίσετε καλύτερα την κοινότητά σας. Για παράδειγμα, δημοσιεύστε μια έρευνα ή ένα κουίζ στην ιστορία σας. Το sticker με τις ερωτήσεις είναι επίσης χρήσιμο για την αλληλεπίδραση με την κοινότητα. Στη συνέχεια, μπορείτε να απευθύνετε και να απαντάτε σε ερωτήσεις της κοινότητας σε ένα FAQ. Παρακάτω μπορείτε να μάθετε γιατί είναι σημαντικό να αλληλεπιδράτε με την κοινότητά σας για να αυξήσετε την εμβέλειά σας στο Instagram.
Τα hashtags είναι ουσιαστικά κατηγορίες. Εισάγετε έναν όρο στη γραμμή αναζήτησης και θα εμφανιστούν όλες οι αναρτήσεις με αυτό το hashtag. Τα hashtags χρησιμεύουν για να καταστήσουν σαφές στους χρήστες και στον αλγόριθμο περί τίνος πρόκειται η ανάρτηση. Η στρατηγική σας για τα hashtag είναι επομένως σημαντική αν θέλετε να αυξήσετε την εμβέλειά σας. Με τη σωστή χρήση, τα hashtags μπορούν να σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε περισσότερους χρήστες, να αυξήσετε την προβολή σας και να προκαλέσετε το ενδιαφέρον της ομάδας-στόχου σας. Για να το πετύχετε αυτό, πρέπει να μάθετε ποια hashtags είναι αυτή τη στιγμή τάση στον κλάδο σας και να τα χρησιμοποιείτε σε ιστορίες και αναρτήσεις.
Αν χρειάζεστε ένα εργαλείο για να δημιουργήσετε hashtags, τότε καλό είναι να χρησιμοποιήσετε έναν hashtag generator ή finder.
Μείνετε ενημερωμένοι
Ποια νέα χαρακτηριστικά είναι διαθέσιμα στο Instagram; Ποιες είναι οι τελευταίες τάσεις στο διαδίκτυο; Το να ενημερώνεστε για το τι συμβαίνει στα κοινωνικά δίκτυα είναι σημαντικό για να αυξήσετε την εμβέλειά σας. Το να παραμένετε ενημερωμένοι με τις τάσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τα reels του Instagram. Με το να ανταποκρίνεστε στις τάσεις και να συμμετέχετε, αυξάνετε τις πιθανότητες το reel σας να καταλήξει στα timelines πολλών χρηστών που θα γνωρίσουν εσάς ή την εταιρεία σας.
Αλληλεπίδραση με την κοινότητά σας
Για να δείξετε στην κοινότητά σας ότι θέλετε να επικοινωνείτε μαζί της, θα πρέπει πάντα να απαντάτε σε ερωτήσεις ή σχόλια. Επίσης, αφιερώνετε καθημερινά χρόνο για να βλέπετε τις τελευταίες φωτογραφίες των συνεργατών σας ή εκείνων που θα γίνουν συνεργάτες και να αλληλεπιδράτε μαζί τους. Το Instagram λειτουργεί μόνο μέσω του συνεχούς διαλόγου. Η αλληλεπίδραση με την κοινότητά σας είναι επίσης μέρος της εκτίμησής τους. Αυτό σας κάνει πιο προσιτούς και χτίζει εμπιστοσύνη. Σημαντικό για εσάς: Όσο μεγαλύτερη είναι η κοινότητά σας, τόσο μεγαλύτερη αξία έχει η αλληλεπίδρασή σας.
Επιλέξτε προσεκτικά το προφίλ σας
Για να αποκτήσετε εικόνα των στατιστικών στοιχείων, έχει νόημα να έχετε έναν επιχειρηματικό λογαριασμό στο Instagram ή έναν λογαριασμό δημιουργού. Αυτό μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμο για την ακόμη καλύτερη αξιολόγηση της ομάδας-στόχου σας.
Ο επιχειρηματικός λογαριασμός Instagram είναι ιδιαίτερα κατάλληλος ως κανάλι μάρκετινγκ για την καλύτερη διαχείριση της εμβέλειας του εταιρικού σας προφίλ στο Instagram. Μπορείτε να δημιουργήσετε διαφημίσεις, να προσφέρετε προϊόντα που πουλάτε απευθείας προς πώληση μέσω του Instagram χρησιμοποιώντας τη λειτουργία αγορών και να έχετε περισσότερο χώρο για πληροφορίες στο βιογραφικό σας.
Το κλειδί είναι το „μέσο”: Δικτυωθείτε με άλλους
Συνεργαστείτε με δημιουργούς περιεχομένου, για παράδειγμα. Αυτή η συμβουλή απευθύνεται περισσότερο σε εταιρείες: Οι δημιουργοί περιεχομένου είναι περιζήτητα διαφημιστικά πρόσωπα σε έναν ψηφιακό κόσμο. Οι Influencers φέρνουν μαζί τους μια μεγάλη κοινότητα και επομένως μια εμβέλεια που μπορείτε να επωφεληθείτε για τη δική σας. Ωστόσο, όταν πρόκειται για διαφημιστικές συνεργασίες, θα πρέπει να προσέχετε πολύ καλά με ποιον συνεργάζεστε, ώστε να διασφαλίσετε ότι η δαπάνη αξίζει πραγματικά τον κόπο στο τέλος. Οι influencers θα πρέπει επίσης να προστατεύονται από τις απάτες.
Δεν έχει νόημα να συνεργάζεστε με δημιουργούς περιεχομένου μόνο στο πλαίσιο διαφημιστικών εκστρατειών. Εξάλλου, συνεργάζεστε και με άλλους στον αναλογικό κόσμο. Ακριβώς όπως ακολουθείτε φίλους στα ιδιωτικά προφίλ και τους συνδέετε σε ιστορίες και αναρτήσεις, μπορείτε να κάνετε το ίδιο και με επιχειρηματικούς συνεργάτες ή φίλους του κλάδου. Με αυτόν τον τρόπο, όλοι επωφελούνται από την εμβέλεια του άλλου. Όσο περισσότερο αλληλεπιδράτε, τόσο πιο γρήγορα θα αποκτήσετε νέους οπαδούς που θα θέλουν επίσης να ακολουθήσουν το προφίλ σας.
Διαφημίστε το προφίλ σας
Το Instagram δεν είναι μόνο για τη διαφήμιση προϊόντων. Μπορείτε επίσης να διαφημίσετε τον λογαριασμό σας στο Instagram. Αν θέλετε να προσεγγίσετε άτομα που δεν σας ακολουθούν ακόμη, οι διαφημίσεις στο Instagram είναι μια καλή επιλογή. Η διαφήμισή σας μπορεί να φτάσει στους χρήστες στην ιστορία, την τροφοδοσία και την ενότητα Εξερεύνηση. Ακόμη και με μικρό προϋπολογισμό, μπορείτε να αυξήσετε αποτελεσματικά την εμβέλειά σας στο Instagram.
Μέσω της διασταυρούμενης διαφήμισης, μπορείτε να διαφημίσετε τον λογαριασμό σας στο Instagram δωρεάν και, στην καλύτερη περίπτωση, να αυξήσετε την εμβέλειά σας: Ως εταιρεία, για παράδειγμα, θα πρέπει να τοποθετήσετε έναν άμεσο σύνδεσμο προς τον λογαριασμό σας στο Instagram στον ιστότοπό σας. Επισημάνετε το προφίλ σας στην υπογραφή του email σας και συνδέστε το με άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Πού μπορώ να δω την εμβέλειά μου στο Instagram;
Η εμβέλεια αφορά κάτι περισσότερο από τον αριθμό των ακολούθων. Πρόκειται για το πόσοι χρήστες βλέπουν τις αναρτήσεις σας. Αν θέλετε να αυξήσετε την εμβέλειά σας μακροπρόθεσμα, δώστε προσοχή στις μετρήσεις εμπλοκής και αλληλεπίδρασης. Με άλλα λόγια, πόσοι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με τις αναρτήσεις, τις ιστορίες και τα ρολά σας, δηλαδή κάνουν like, σχολιάζουν, μοιράζονται ή αποθηκεύουν. Τα δεδομένα είναι ο καλύτερος φίλος σας αν θέλετε να αυξήσετε την εμβέλειά σας στο Instagram. Τα δεδομένα σας βοηθούν να καταλάβετε ποιο είναι το target group σας και τι το κάνει να κινείται. Η παρακολούθηση της δικής σας δραστηριότητας, η συλλογή και η ανάλυση των απαραίτητων δεδομένων είναι χρονοβόρα. Επομένως, όποιος επιδιώκει επαγγελματικούς στόχους δεν έχει άλλη επιλογή από το να χρησιμοποιεί εργαλεία παρακολούθησης και ανάλυσης.
Τα εργαλεία αυτά παρέχουν με δεδομένα απαντήσεις σε ερωτήσεις όπως: Ποιες αναρτήσεις ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένες; Γιατί πιθανόν να ενδιέφεραν τους followers;
Αλλά και τα στατιστικά στοιχεία σχετικά με τη δραστηριότητα των ακολούθων και της ομάδας-στόχου είναι επίσης σημαντικά. Πότε η ομάδα-στόχος μου είναι πιο ενεργή; Τι ενδιαφέρει την ομάδα-στόχο μου; Όλες αυτές οι ερωτήσεις μπορούν να απαντηθούν με τη βοήθεια προγραμμάτων που συλλέγουν και αναλύουν δεδομένα λογαριασμού Instagram.
Το ίδιο το Instagram παρέχει ένα δωρεάν εργαλείο που προσφέρει μια πρώτη εικόνα της κατάστασης των δεδομένων που αφορούν τη δική σας δραστηριότητα και κοινότητα με το Instagram Insights. Στο Instagram Insights, θα βρείτε επίσης έναν ακριβή βασικό αριθμό για την εμβέλειά σας. Αυτό είναι χρήσιμο για να παρακολουθείτε την πρόοδό σας και σας παρακινεί να συνεχίσετε.
Τι είναι τα Insights του Instagram;
Το Instagram Insights είναι η ενσωματωμένη λειτουργία στατιστικών στοιχείων του Instagram. Μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση στη λειτουργία μόνο μέσω της εφαρμογής Instagram και μόνο αν έχετε λογαριασμό Instagram Business ή λογαριασμό Creator. Τα στατιστικά στοιχεία σας παρέχουν δεδομένα σχετικά με την κοινότητά σας και την επιτυχία του περιεχομένου σας. Το Instagram Insights παρέχει στατιστικά στοιχεία σχετικά με δημογραφικά δεδομένα, αλληλεπιδράσεις ανά ανάρτηση, τις καλύτερες ώρες ανάρτησης και τις πιο δημοφιλείς αναρτήσεις. Μπορείτε να βρείτε γρήγορα το δρόμο σας στο Instagram Insights ακόμη και χωρίς στατιστικές γνώσεις. Η λειτουργία είναι εύκολα κατανοητή, τα δεδομένα είναι καλά δομημένα και υπάρχει σύντομη επεξήγηση σχεδόν για κάθε αριθμητική τιμή.
Το ενσωματωμένο εργαλείο ανάλυσης Instagram Insights είναι ο ευκολότερος τρόπος για να αξιολογήσετε τη δική σας παρουσία στο Instagram και να χρησιμοποιήσετε τα ευρήματα για να εργαστείτε για την αύξηση της εμβέλειας του προφίλ σας στο Instagram.
Γιατί μειώνεται η εμβέλειά μου στο Instagram;
Μειώνεται η εμβέλεια του προφίλ σας στο Instagram χωρίς προφανή λόγο; Αυτό μπορεί να έχει διάφορες αιτίες. Μεταξύ άλλων, θα μπορούσε να οφείλεται στο γεγονός ότι η στρατηγική σας λειτουργεί και ο αριθμός των οπαδών σας αυξάνεται. Αυτό συμβαίνει επειδή η εμβέλεια και το μέγεθος του λογαριασμού συσχετίζονται αρνητικά στο Instagram. Αυτό σημαίνει ότι μια επιτυχημένη στρατηγική στο Instagram είναι ταυτόχρονα ευλογία και κατάρα. Σε αυτή την περίπτωση, η μείωση της εμβέλειας θα πρέπει επομένως να αντιμετωπίζεται θετικά.
Ένας άλλος λόγος θα μπορούσε να είναι ο σχεδόν παντοδύναμος αλγόριθμος του Instagram. Άλλοτε είναι φίλος και άλλοτε εχθρός. Η μεταξύ σας σχέση μπορεί συνήθως να επηρεαστεί μόνο σε περιορισμένο βαθμό. Εάν ο αλγόριθμος αλλάξει, αυτό μπορεί να επηρεάσει την εμβέλειά σας.
Οι διακυμάνσεις στην εμβέλεια είναι συχνά αρκετά φυσιολογικές στο Instagram. Αυτό θα πρέπει να έχει ως συνέπεια: Συνεχίστε να το κάνετε! Μην ταράζεστε και συνεχίστε να προσφέρετε στην κοινότητά σας υψηλής ποιότητας και χρήσιμο περιεχόμενο.