Η κινεζική κατασκευάστρια εταιρεία smartphone Xiaomi παρουσίασε την Πέμπτη ένα σπορ ηλεκτρικό αυτοκίνητο με σχεδιαστικά στοιχεία που προέρχονται από την Porsche και τιμή κάτω από το Model 3 της Tesla, αναδεικνύοντας τον σκληρό ανταγωνισμό από τους νεοεισερχόμενους σε μια ήδη γεμάτη αγορά EV στην Κίνα.
Κατά τη διάρκεια της δίωρης εκδήλωσης, ο διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της Xiaomi Lei Jun δήλωσε σε μια κατάμεστη αίθουσα, στους παρευρισκόμενους της οποίας συμπεριλαμβάνονταν και τα αφεντικά των κινεζικών κατασκευαστών EV Nio και Xpeng, ότι το βασικό μοντέλο SU7 EV θα κοστίζει 215.900 CNY (29.872,02 δολάρια), ενώ οι εκδόσεις Pro και Max θα κοστίζουν 245.900 CNY και 299.900 CNY αντίστοιχα.
“Είναι 30.000 (CNY) φθηνότερα από το Model 3”, δήλωσε. Το Model 3 της Tesla ξεκινά από τα 245.900 CNY στην Κίνα.
Είπε επίσης ότι πολλές από τις δυνατότητες του SU7, το οποίο έχει προκαλέσει συγκρίσεις με τα μοντέλα Taycan και Panamera της Porsche, ξεπερνούν αυτές της Tesla και της Porsche. Για παράδειγμα, η ελάχιστη εμβέλειά του των 700 χιλιομέτρων ξεπέρασε τα 567 χιλιόμετρα του Tesla Model 3, δήλωσε ο Lei.
Το λανσάρισμα εκπληρώνει τη φιλοδοξία του ιδρυτή της Xiaomi, ο οποίος ανακοίνωσε την είσοδο της εταιρείας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2021 και δεσμεύτηκε να επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια στην αυτοκινητοβιομηχανία της ως “το τελευταίο μεγάλο επιχειρηματικό έργο” της ζωής του.
Η εταιρεία δημιούργησε μια κατασκευαστική συνεργασία με την κρατική αυτοκινητοβιομηχανία BAIC Group και παρουσίασε για πρώτη φορά το SU7 – συντομογραφία του Speed Ultra 7 – sedan, τον Δεκέμβριο.
Η εταιρεία, η οποία είναι περισσότερο γνωστή για τα smartphones της και μια ευρεία γκάμα προσιτών συσκευών, άρχισε να δέχεται παραγγελίες για το SU7 από τις 10 μ.μ. ώρα Πεκίνου (1400 GMT) και δήλωσε ότι έλαβε 50.000 παραγγελίες μέσα στα πρώτα 27 λεπτά.
Οι παραδόσεις για τα μοντέλα Standard και Max θα ξεκινήσουν στα τέλη Απριλίου και τα μοντέλα Pro θα ακολουθήσουν μέχρι το τέλος Μαΐου.
Ο Lei δήλωσε επίσης ότι η μετάβαση από την κατασκευή ηλεκτρονικών ειδών στην κατασκευή αυτοκινήτων δεν ήταν εύκολη. “Στα τρία χρόνια ανάπτυξης αυτού του αυτοκινήτου, η μεγαλύτερη διαπίστωσή μου είναι ότι η κατασκευή αυτοκινήτων είναι εξαιρετικά δύσκολη. Ακόμα και ένας γίγαντας όπως η Apple τα παράτησε”, δήλωσε ο Lei. “Έτσι, σήμερα, κάθε άτομο που εξακολουθεί να επιμένει στην κατασκευή αυτοκινήτων είναι ένας ήρωας της εποχής μας”.
Το SU7 θα αρχίσει να πωλείται σε 211 καταστήματα σε 39 κινεζικές πόλεις μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, πρόσθεσε. Η Xiaomi δεν έχει πει αν έχει σχέδια να πουλήσει το αυτοκίνητο στο εξωτερικό.
Πόλεμος τιμών
Οι αναλυτές έχουν διχαστεί σχετικά με το αν το σχέδιο αυτοκινήτου της Xiaomi θα πετύχει. Ορισμένοι λένε ότι είναι μια φυσική επέκταση για την εταιρεία, της οποίας οι κουζίνες ρυζιού, οι καθαριστές αέρα και άλλα ηλεκτρονικά είδη είναι πανταχού παρόντα στα κινεζικά σπίτια.
Αλλά το SU7 σηματοδοτεί μια απομάκρυνση από την εικόνα της εταιρείας ως προσιτή μάρκα. “Μπορούν (οι Κινέζοι καταναλωτές) να κάνουν αυτό το ψυχολογικό άλμα από τα μαζικά, δροσερά, φθηνά καταναλωτικά προϊόντα και προϊόντα για το σπίτι σε premium EV;” δήλωσε ο Tu Le, ιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας Sino Auto Insights.
Επιπλέον, το αυτοκίνητο βγαίνει προς πώληση σε μια δύσκολη περίοδο για την αγορά αυτοκινήτου της Κίνας.
“Το σημερινό περιβάλλον της αγοράς είναι αρκετά δύσκολο για τους νεοεισερχόμενους με τους 10 κορυφαίους παίκτες να επεκτείνουν συνεχώς το μερίδιο αγοράς τους”, δήλωσε ο αναλυτής της Gavekal Dragonomics Ernan Cui.
“Εάν η Xiaomi δεν μπορεί να πουλήσει σε κλίμακα σε σύντομο χρονικό διάστημα, αντιμετωπίζει τον κίνδυνο να είναι ένας συρόμενος κερδοφόρος παράγοντας για την εταιρεία για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα”.
Υπέρ της Xiaomi, ωστόσο, λειτουργούν τα έσοδα που παράγονται από άλλες επιχειρήσεις, δήλωσε ο Le της Sino Auto Insights.
Επιπλέον, οι αναλυτές λένε ότι η τεχνογνωσία της Xiaomi στα smartphones της δίνει ένα πλεονέκτημα έναντι των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών όταν πρόκειται για έξυπνα πιλοτήρια – ένα χαρακτηριστικό που οι Κινέζοι καταναλωτές εκτιμούν.
Το SU7 χρησιμοποιεί το αυτοαναπτυγμένο Hyper OS της εταιρείας ως λειτουργικό σύστημα που συνδέει τους χρήστες EV με τις άλλες συσκευές της, συμπεριλαμβανομένων των smartphones.