Οι επαγγελματίες και οι διευθυντές μπορούν να μάθουν από τους επιτυχημένους ανθρώπους – και ο Steve Jobs δεν αποτελούσε εξαίρεση. Ο ιδρυτής της Apple θεωρούνταν πολύ φιλόδοξος καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του και επιδίωκε πάντα τους στόχους του με πάθος και εστίαση. Εκτός από την Apple, ο Jobs ίδρυσε επίσης την εταιρεία πληροφορικής Next, η οποία αργότερα εξαγοράστηκε από την Apple έναντι 429 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ. Υπάρχουν αρκετά έγγραφα από εκείνη την εποχή που λένε πολλά για το σημερινό τρόπο διοίκησης του Τζομπς.
Υπόμνημα του Steve Jobs: Πέμπτη χωρίς meeting?
Ένα από αυτά τα έγγραφα είναι ένα υπόμνημα της ομάδας προς το προσωπικό της Next. Σε αυτό, ο Steve Jobs προσδιορίζει αυτό που θεωρεί ως έναν από τους μεγαλύτερους εχθρούς της παραγωγικότητας – τα meetings. “Η εταιρεία μας βασίζεται στην αρχή ότι λίγοι καλοί άνθρωποι μπορούν να παράγουν ένα σπουδαίο προϊόν, αν δεν τους εμποδίζουν δύο πράγματα”, ξεκινά ο επιχειρηματίας-σύμβολο και στη συνέχεια αναλύει πιο λεπτομερώς τα δύο σημεία.
Κατά τη γνώμη του, οι ταλαντούχοι άνθρωποι εμποδίζονται κυρίως όταν πρέπει να ξοδεύουν περιττό χρόνο για να πείσουν μεγάλους οργανισμούς για το τι θεωρούν σωστό. Και ότι αντί να ξοδεύουν τον προσωπικό τους χρόνο στο σχεδιασμό, το μάρκετινγκ ή οτιδήποτε άλλο, πρέπει να τον ξοδεύουν δίνοντας οδηγίες σε άλλους ανθρώπους να κάνουν αυτές τις εργασίες σε περιπτώσεις αμφιβολιών πολύ χειρότερα. Και στις δύο περιπτώσεις, έχουν εγκλωβιστεί σε συζητήσεις.
Για να αποφευχθεί αυτό, ο Steve Jobs έχει επίσης κάνει προτάσεις. Σε αυτές περιλαμβάνεται ότι “όλοι χρειαζόμαστε χρόνο για ανενόχλητη ατομική εργασία”. Μιλούσε τότε για τους μηχανικούς του, αλλά αυτή η συμβουλή μπορεί εύκολα να εφαρμοστεί και σε άλλες ομάδες και επαγγελματικές ομάδες. Ήθελε οι άνθρωποί του να έχουν μία ημέρα την εβδομάδα εντελώς ελεύθερη από meetings, και θεωρούσε ότι οι Πέμπτες ήταν ιδανικές γι’ αυτό.
Ο Steve Jobs διατύπωσε ένα υπόμνημα προς το εργατικό δυναμικό του Next: “Η εταιρεία μας βασίζεται στην αρχή ότι μερικοί καλοί άνθρωποι μπορούν να παράγουν ένα σπουδαίο προϊόν, αν δεν τους εμποδίζουν δύο πράγματα”.
Τα πολλά meeting τρώνε χρόνο

Στο παρελθόν, άλλοι επιχειρηματίες της τεχνολογίας έχουν επίσης θέσει συχνά ριζοσπαστικού τύπου κανόνες συναντήσεων: ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, για παράδειγμα, έδωσε στους υπαλλήλους του την άδεια να αποχωρήσουν αμέσως από μια συνάντηση, αν το περιεχόμενο που συζητούνταν γινόταν άσχετο με τους ίδιους. Ο ιδρυτής της Amazon, Jeff Bezos, ανέμενε πάντα αφηγηματικά υπομνήματα για σημαντικές συσκέψεις, τα οποία είναι συνήθως έξι σελίδες.
Η Shopify άλλαξε πρόσφατα τα πάντα όσον αφορά την κουλτούρα των εσωτερικών συσκέψεων. Η εταιρεία, η οποία διαχειρίζεται την ομώνυμη πλατφόρμα υποδομών ηλεκτρονικού εμπορίου, ανακοίνωσε ένα spring clean για τα ημερολόγια της ομάδας στο τέλος του 2022. Το εργατικό δυναμικό θα μπορούσε να περιμένει λιγότερα επαναλαμβανόμενα ραντεβού και άλλες τακτικές υποχρεώσεις για το τρέχον έτος.