Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Google σχεδιάζει να κρύψει βασικές λειτουργίες αναζήτησης πίσω από ένα τείχος πληρωμών. Για το σκοπό αυτό, η εταιρεία αναπτύσσει επί του παρόντος νέες “premium υπηρεσίες” στον τομέα της αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη.
Η Google ήταν πάντα δωρεάν
Την παραμονή της δημόσιας εγγραφής της Google το 2004, ο συνιδρυτής Sergey Brin έγραψε σε μια επιστολή: “Πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό όλοι να έχουν πρόσβαση στις καλύτερες πληροφορίες και στα καλύτερα αποτελέσματα αναζήτησης, όχι μόνο σε αυτά για τα οποία πληρώνετε”.
Μέχρι στιγμής, αυτό έχει συμβεί. Η Google δεν έχει κρύψει ποτέ στο παρελθόν μια βασική λειτουργία αναζήτησης πίσω από ένα τείχος πληρωμών. Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι Financial Times, η εταιρεία πίσω από τη μηχανή αναζήτησης σχεδιάζει τώρα να το αλλάξει αυτό.
Σχεδιάζεται η πρώτη εισαγωγή ενός paywall
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι νέες λειτουργίες που υποστηρίζονται από την τεχνητή νοημοσύνη θα είναι στο μέλλον διαθέσιμες μόνο στους πελάτες που πληρώνουν. Σύμφωνα με τους γνώστες, η Google “εξετάζει το ενδεχόμενο να προσθέσει ορισμένες λειτουργίες αναζήτησης με υποστήριξη AI στις συνδρομητικές υπηρεσίες premium, οι οποίες ήδη παρέχουν πρόσβαση στο νέο βοηθό AI Gemini στο Gmail και στα Docs”.
Σύμφωνα με έναν υπάλληλο, οι μηχανικοί εργάζονται επί του παρόντος πάνω στην τεχνολογία που απαιτείται για την παροχή της υπηρεσίας. Ωστόσο, η διοίκηση δεν έχει λάβει ακόμη οριστική απόφαση σχετικά με το αν και πότε θα εισαχθεί η υπηρεσία.
Η Google αναζητά νέες πηγές εσόδων
Η υποτιθέμενη κίνηση έρχεται σε μια εποχή που η Google αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό από βοηθούς τεχνητής νοημοσύνης όπως το Chat-GPT. Τέτοια προγράμματα μπορούν να δώσουν γρήγορα απαντήσεις στις ερωτήσεις των χρηστών και αποτελούν άμεσο ανταγωνιστή της μηχανής αναζήτησης της Google σε πολλούς τομείς.
Με τη χρήση AI, οι χρήστες δεν χρειάζεται πλέον να κάνουν κλικ στα αποτελέσματα αναζήτησης και να βλέπουν τις διαφημίσεις που εμφανίζει η Google, οι οποίες απέφεραν περισσότερα από τα μισά έσοδα της εταιρείας πέρυσι. Ως εκ τούτου, η εταιρεία αναζητά νέες πηγές εσόδων.
Η ίδια η Google έχει δηλώσει ότι δεν εργάζεται πάνω σε μια αναζήτηση χωρίς διαφημίσεις και δεν έχει σχέδια να το κάνει, αλλά θα “συνεχίσει να αναπτύσσει νέα premium χαρακτηριστικά και υπηρεσίες για να ενισχύσει τη συνδρομητική προσφορά της Google”.