“Απαιτούνται μειώσεις κόστους και αύξηση της παραγωγικότητας”, λέει ο Musk.
Οι καιροί αρχίζουν να γίνονται δύσκολοι για την Tesla. Η αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων βρισκόταν στα ύψη, με διαδοχική ανάπτυξη τρίμηνο με τρίμηνο και πολλά κέρδη στην πορεία. Αλλά τον τελευταίο καιρό, αυτή η επιτυχία οφείλεται κυρίως σε μια σειρά από μειώσεις τιμών που είχαν ως στόχο να δελεάσουν τους πελάτες να αγοράσουν μια γερασμένη γκάμα αυτοκινήτων. Αυτόν τον Μάρτιο, η εταιρεία ανακοίνωσε την πρώτη τριμηνιαία πτώση της από το 2020.
Τώρα, σχεδιάζει να απολύσει περισσότερο από το 10% του εργατικού δυναμικού της, σύμφωνα με ένα εσωτερικό σημείωμα που περιήλθε σε γνώση του Reuters.
“Καθώς προετοιμάζουμε την εταιρεία για την επόμενη φάση της ανάπτυξής μας, είναι εξαιρετικά σημαντικό να εξετάσουμε κάθε πτυχή της εταιρείας για τη μείωση του κόστους και την αύξηση της παραγωγικότητας”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Elon Musk στους εργαζόμενους στο υπόμνημα.
Ο Μασκ έχει ακολουθήσει μια στρατηγική ανελέητης μείωσης του κόστους, αλλά όλες αυτές οι μειώσεις τιμών σήμαιναν ότι τα κάποτε αξιοζήλευτα περιθώρια κέρδους της Tesla δεν είναι πλέον τίποτα το ιδιαίτερο.
“Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, κάναμε μια ενδελεχή ανασκόπηση του οργανισμού και πήραμε τη δύσκολη απόφαση να μειώσουμε το προσωπικό μας κατά περισσότερο από 10 [τοις εκατό] σε παγκόσμιο επίπεδο. Δεν υπάρχει τίποτα που να μισώ περισσότερο, αλλά πρέπει να γίνει. Αυτό θα μας επιτρέψει να είμαστε λιτοί, καινοτόμοι και πεινασμένοι για την επόμενη φάση ανάπτυξης”, έγραψε ο Musk.
Το περιορισμένο παλαιωμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων της Tesla αρχίζει να γίνεται πρόβλημα μπροστά στον σκληρό ανταγωνισμό από την Κίνα. Το νεότερο όχημά της είναι το Cybertruck, ένα μεγάλο και αμφιλεγόμενο pickup με περιορισμένη απήχηση εκτός των φαρδιών δρόμων και χώρων στάθμευσης της Βόρειας Αμερικής. Και τα σχέδια για ένα φτηνό διθέσιο Model 2 έχουν καταργηθεί υπέρ ενός ρομποτικού ταξί.