Το δωρεάν εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό TrueMedia.org λέγεται ότι ανιχνεύει πάνω από το 90 τοις εκατό των deepfakes. Οι Αμερικανοί δημοσιογράφοι, για παράδειγμα, μπορούν ήδη να το χρησιμοποιήσουν.
Ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός TrueMedia.org δημοσίευσε την Τρίτη ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης για τον εντοπισμό deepfakes. Το Deepfake Detector Tool, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με ερευνητές, παρόχους τεχνολογίας και εργαστήρια, λέγεται ότι αναγνωρίζει πάνω από το 90 τοις εκατό των παραποιημένων εικόνων, ηχητικών και βιντεοσκοπήσεων. Οι εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να αναγνωρίζουν και να επισημαίνουν ψευδείς πληροφορίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με δελτίο Τύπου, το εργαλείο είναι επί του παρόντος διαθέσιμο σε “κυβερνητικούς αξιωματούχους, ελεγκτές γεγονότων, προσωπικό προεκλογικών εκστρατειών, πανεπιστήμια, μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και δημοσιογράφους από διαπιστευμένους ειδησεογραφικούς οργανισμούς σε όλες τις ΗΠΑ – από προοδευτικούς έως συντηρητικούς και όλους τους ενδιάμεσους”.
Ενίσχυση για τα δημοσιογραφικά κέντρα των ΗΠΑ
Παραπληροφόρηση μπορεί να βρεθεί στο TikTok, το X (πρώην Twitter), το Mastodon, το YouTube, το Reddit, το Instagram, το Google Drive ή το Facebook κατά την προεκλογική περίοδο των προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ. Για την ταυτοποίηση χρειάζεται να εισαχθεί μόνο η αντίστοιχη διεύθυνση URL. Το TrueMedia.org κάνει λόγο για ένα “εξαιρετικά ακριβές και εύχρηστο εργαλείο που χρησιμοποιεί ένα πρωτοφανές μοντέλο βασισμένο σε τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, το οποίο δεν ήταν προηγουμένως διαθέσιμο στο κοινό”. Η έκδοση έρχεται σε μια εποχή που τα deepfakes βρίσκονται σε έξαρση λόγω της ευρείας διαθεσιμότητας της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης – η οποία διευκολύνει τη χειραγώγηση περιεχομένου εικόνας, ήχου, βίντεο και κειμένου.


Σύμφωνα με το TrueMedia.org, ο στόχος του είναι να υποστηρίξει τις αίθουσες ειδήσεων σε όλη την Αμερική στην κάλυψη των εκλογών. Το εργαλείο έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τα newsrooms να εντοπίσουν και να σταματήσουν τη διάδοση των deepfakes, εξηγεί ο ιδρυτής του TrueMedia.org Dr Oren Etzioni. “Δουλειά μας είναι να βοηθήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους δημοσιογράφους, καθώς τα δημοσιογραφικά γραφεία έχουν όλο και λιγότερο προσωπικό, οι προθεσμίες γίνονται όλο και πιο σύντομες και η χιονοστιβάδα του ψεύτικου περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αυξάνεται εκθετικά. Δεν πρόκειται για την υποστήριξη ενός συγκεκριμένου υποψηφίου ή μιας συγκεκριμένης ατζέντας – πρόκειται για την παροχή στους δημοσιογράφους ενός υπερσύγχρονου εργαλείου για την ανίχνευση ψευδών στοιχείων”.
Η ανίχνευση απομιμήσεων μπορεί να διαρκέσει πολύ χρόνο ανάλογα με την εικόνα
Πριν από τις επερχόμενες αμερικανικές εκλογές, το TrueMedia.org εντόπισε μια υποτιθέμενη φωτογραφία της σύλληψης του Ντόναλντ Τραμπ ή του προέδρου Μπάιντεν με υψηλόβαθμους στρατιωτικούς αξιωματούχους ως ψεύτικη. Και στις δύο περιπτώσεις βρέθηκαν σημαντικές ενδείξεις χειραγώγησης. Ωστόσο, σύμφωνα με τις εικόνες, η ταυτοποίηση απαιτεί ορισμένο χρόνο ανάλογα με το περιεχόμενο. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η αναγνώριση πολλών ανθρώπων που στέκονται κοντά ο ένας στον άλλον απαιτεί σημαντικά περισσότερο χρόνο.
Το TrueMedia.org αναφέρεται σε μελέτη του Pew Research Center, σύμφωνα με την οποία το 43% των ενήλικων χρηστών του TikTok στις ΗΠΑ λαμβάνουν τα μηνύματά τους μέσω της υπηρεσίας σύντομων βίντεο. Αυτός είναι άλλος ένας λόγος για τον οποίο ο χρόνος για την αναγνώριση και την αποκάλυψη των deepfakes είναι σημαντικός κατά τη χρονιά των αμερικανικών εκλογών. Σύμφωνα με τη μελέτη, η κατανάλωση ειδήσεων σε άλλους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης έχει μειωθεί ή παραμείνει η ίδια τα τελευταία χρόνια. Το TikTok δέχεται επί του παρόντος σφοδρά πυρά στις ΗΠΑ: Στα μέσα Μαρτίου, η Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ ψήφισε υπέρ της αναγκαστικής πώλησης του TikTok σε αμερικανικό φορέα εκμετάλλευσης.
Πολλοί ερευνητές τεχνητής νοημοσύνης προειδοποιούν ότι η απειλή αυξάνεται. Τον Φεβρουάριο, περισσότεροι από χίλιοι άνθρωποι – μεταξύ των οποίων ο ιδρυτής του TrueMedia.org Etzioni και αρκετοί άλλοι διακεκριμένοι ερευνητές ΤΝ – υπέγραψαν μια ανοιχτή επιστολή. Σε αυτήν, ζητούν νόμους που να καθιστούν υπεύθυνους τους προγραμματιστές και τους διανομείς ΤΝ, εάν η τεχνολογία τους παρέχει εύκολη πρόσβαση στη δημιουργία κακόβουλων deepfakes, αναφέρει η New York Times.
“Δεν νομίζω ότι είμαστε έτοιμοι”
Σε εκδήλωση του Πανεπιστημίου Κολούμπια την Πέμπτη, η πρώην υπουργός Εξωτερικών Χίλαρι Κλίντον πήρε συνέντευξη από τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Google Έρικ Σμιντ, σύμφωνα με τους Times, ο οποίος προειδοποίησε ότι τα βίντεο, συμπεριλαμβανομένων των ψεύτικων, θα μπορούσαν να “επηρεάσουν τη συμπεριφορά των ψηφοφόρων, την ανθρώπινη συμπεριφορά, τη διάθεση και όλα τα άλλα”. “Δεν νομίζω ότι είμαστε έτοιμοι γι’ αυτό”, δήλωσε ο Σμιντ. Το πρόβλημα αυτό θα γίνει πολύ χειρότερο τα επόμενα χρόνια.
Η τεχνολογική βιομηχανία έχει επίγνωση της απειλής, είπε. Ενώ οι εταιρείες προωθούν τα συστήματα δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, προσπαθούν επίσης να περιορίσουν τις ζημιές που θα μπορούσαν να προκαλέσουν οι τεχνολογίες. Η Anthropic, η Google, η Meta και η OpenAI έχουν ανακοινώσει σχέδια για τον περιορισμό ή την επισήμανση της χρήσης των υπηρεσιών τεχνητής νοημοσύνης τους σε σχέση με τις εκλογές, σύμφωνα με τους NYT. Τον Φεβρουάριο, 20 εταιρείες τεχνολογίας – μεταξύ των οποίων οι Amazon, Microsoft, TikTok και X – υπέγραψαν εθελοντική δέσμευση για την αποτροπή της διατάραξης των εκλογών από δόλιο περιεχόμενο τεχνητής νοημοσύνης.